Hoe je lang kan blijven hangen in een lelijk stadje

28 oktober 2012 - Valladolid, Mexico

Stel je een stuk snelweg voor waar je opeens nog maar 50 mag rijden omringd door winkeltjes, barretjes en restaurants. Dan heb je Tulum. Ook het hostel waar ik aankwam, zit aan deze weg. Ik ontmoette meteen twee Israëlische jongens die me mee vroegen naar 1 van de 'cenotes' in de omgeving. Dit zijn onderwatergrotten waar je kan snorkelen en duiken. Een uur na aankomst lag ik dus al in het water tussen kleine schildpadden en vleermuizen! (Nee, geen zwemende vleermuizen.)

Het hostel beviel niet echt dus heb me de volgende ochtend verplaatst naar en ander hostel. Ik kwam helaas in een verlaten slaapzaal terecht. Comfortabeler, maar ook saai! Die dag ben ik naar de ruïnes en het stand geweest. Ik had toen al min of meer besloten de volgende dag door te reizen, maar 's avonds kwam ik Brooke weer tegen waardoor ik nog dagen ben blijven hangen. We zijn samen naar weer een ander hostel verhuisd, hebben de ruïnes over gedaan en zijn op de fiets naar verschillende stranden geweest. Waarschijnlijk de mooiste standen van Mexico! Bij het stadje Akumal in de buurt hebben we hele grote schildpadden gezien. Sommige werden vergezeld door een klein soort haaien die als het ware op de rug van de schildpad zitten. Heel bijzonder! Brooke kon nog een paar daagjes aan haar vakantie plakken en samen zijn we, verzadigd van alle stranden en cocktails, doorgereisd naar Valladolid in het binnenland. Eindelijk een echte stad. Vanuit hier bezoeken we morgen de grootste Maya ruïnes in Mexico: Chitzen Itza.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Edward:
    29 oktober 2012
    Bedankt voor je prachtige foto's Twan. Wat goed dat je nog meer geniet dan je kon vermoeden. New York bereid zich nu voor op de ergste storm der tijden. Dat maak je dan op het kantje af niet mee, gelukkig maar. Tof dat je zoveel aardige mensen ontmoet, komt omdat je zelf ook een aardige peer bent. Het is mooi om je te kunnen volgen, bedankt.
  2. Hester:
    Twaaaaaaan!
    Wat leuk dat je zoveel met die Brooke hebt kunnen optrekken. Je gaat vast nog veel meer leuke mensen leren kennen. Leuk verhaal over dat lelijke stadje Haha, coole onderwaterfoto's trouwens. Ik heb ze stiekem bekeken. Het foto's transporteren werkt! <3
  3. Hester:
    Twaaaaaaan!
  4. Jeanine:
    Lieve Twan,

Prachtige foto's weer. Jammer dat je straks je reismaatje kwijt bent. Hier zijn inmiddels een regeeraccoord en een kabinet tot stand gekomen. En het regent en regent ... (lijkt hier de oostkust van de VS wel. Maar daar staat ze nog heel wat meer te wachten de komende uren). En bij jou? Lekker weertje zo te zien. Ik kijk vol verwachting uit naar je volgende reeksje foto's.
    Liefs,
    mama
  5. Twan:
    30 oktober 2012
    Constant tropisch warm hier. Af en toe komt er en bui naar beneden maar ik heb er nog niet echt laat van gehad. Volgens mij worden de temperaturen gaandeweg iets minder hoog en dat zou meer dan welkom zijn!
  6. Opa en Oma:
    30 oktober 2012
    Lezen steeds met plezier je reisverslag. Je beleeft heel wat meer dan wij hier,maar dat is logisch. Wij leven naar 15 november toe en hopen dan van onze kant ook positieve verhalen te kunnen doen.
    Prettige voortzetting en de hartelijke groeten van oma.